mandag 15. september 2008

Fin helg tross elendige utstillingsresultater

Det ble jeg som reiste til Orre likevel. Helena ble syk, fikk halsinfeksjon med feber, så da måtte jeg til pers :-) Heldigvis kunne mannen til Mona bli med så han kjørte oss trygt ned og hjem igjen. Det ble en veldig trivelig tur. Rose og Irene hadde reist tidligere ned, så de hadde deilig tacos klar da vi kom. Så ble det mye latter og litt frustrasjon da vi skulle legge oss. Sengen som Mona og Geir skulle ligge på funket ikke i det hele tatt, og ikke var det nok dyner og puter til alle heller. Masse rot... Fikk heldigvis avslag på prisen da, men likevel... Jaja, vi fant en løsning på problemet og det var jo heldigvis bare for én natt. Sentralt bodde vi også, ca 15 minutter fra selve utstillingen.

Utstillingen ble så som så for vår del, men slik er det jo i dette "gamet". Skjønte jo hvilken vei det bar da flere røk ut med blå sløyfe. Dommeren var streng og slo ned på størrelse og runde øyne. Da skjønte jeg at det ikke kom til å gå veien med Mia iallefall. Hun er jo en stor tispe med store, runde øyne. Så jeg var vel forberedt da vi fikk blå, og det var takk og farvel. Men Mia oppførte seg veldig fint i ringen, sto og gikk fint så jeg var fornøyd tross alt. Utenfor ringen var hun også eksemplarisk og det er jo det aller viktigste i mine øyne. Veldig lite bjeffing og ikke noe stress. Og når det gjelder blå sløyfer så var vi i godt selskap :-) Var vel 6-7 stk, inkl. Marco som fikk det.

Da gikk det bedre for Marius. Han vant championklassen, fikk ck og ble 4.BHK. Shakira vant også championklassen (imponerende, i og med at det var bare henne :-)), fikk ck og så ingenting mer. Dett var dett. Men vi hadde det trivelig utenfor ringen, mange hyggelige tibbefolk og mange flotte tibber å se. Både de som fikk blå og de som fikk rød sløyfer...

Dessverre har vi ingen bilder fra denne helgen. Nå er det bare 14 dager til neste utstilling - da er det dobbeltutstilling her i Bergen.

Ingen kommentarer: