tirsdag 8. januar 2008

Tur til Sverige

Onsdag 2. januar dro Irene, Rose, Helena og jeg til Sverige med tilsammen 5 hunder. Vi tok fly til Oslo og så tog videre til Gøteborg. Der skulle vi delta på tre utstillinger, to internasjonale + en rasespesial. De to første dagene bodde vi på et hotell i Gøteborg sentrum.

Snorre var sliten ette en lang dag på reise.

Jeg har ingen bilder fra første utstillingsdagen, men skulle tatt bilder av Svenska Mässan for å vise hvor stort det var. Det var utallige ringer og fordelt over flere etasjer. Veldig luftig og fint, men litt mye støy ved ringen vår første dagen. Det skyldtes at den lå like ved finaleringen hvor de hadde flere oppvisninger. Det var hunder som danset med eierne sine, og lydighetsoppvisninger. Utrolig gøy å se på.

Resultatene ble så som så den første dagen, men Nikita reddet "æren" ved å bli 5.BTK med en fantastisk kritikk!

Dag to var det Rasespesial. Denne dagen ble Marius 4.BHK og Shakira 4.BTK. Snorre fikk en 1. premie, men ikke noe mer. Men vi var fornøyd. Etter utstillingen dro vi til Mellerud hvor vi skulle besøke Gunvor og Sigurd. Her skulle vi bo resten av oppholdet. Mellerud ligger ca to timer nord for Gøteborg.

Her er vi vel fremme i Mellerud.
Sigurd disket opp med middag til de slitne utstillerne og det smakte herlig!

Nikita har funnet stillingen :-)

Lørdagen var det utstillingsfri. Da dro vi på besøk til Marie, en annen oppdretter i Mellerud. Der fikk vi hilse på valpene hennes. Hun hadde to kull på vel 6 uker og 15 dager gamle. Det var koselig. På kvelden kom Marie, mannen hennes + en venninne til oss for å spise middag.
Så var det siste utstillingsdag. Det var så vidt vi kom oss avgårde for om natten kom vinteren for fullt til Mellerud og Sør-Sverige. Festlig... Men heldigvis så gikk det bra.

Her er Snorre i aksjon. Bak står Gunvor med Toivo, en hanne fra hennes oppdrett.

Marius står som nr 2.

Og her er Helena med Nikita og Irene med Shakira. Ikke så bra bilder dette (tatt med mobil)

Shakira med championatsløyfen

Og endelig; Shakira fikk det certet vi hadde håpet hun skulle få og ble Svensk Utstillingschampion. Da rant tårene hos undertegnede. En stor opplevelse! Hun ble også 2.BTK med R.CACIB. De andre gjorde det også meget bra; Marius ble 3.BHK og pappa Snorre 4.BHK.

Etter utstillingen skulle Helena og jeg tilbake til Mellerud, mens Irene og Rose skulle hjem. De skulle ta fly til Kastrup for så å fly direkte til Bergen. På Kastrup ble de sittende i mange timer pga tekniske problemer, så de var ikke hjemme før i 02-tiden om natten. Da hadde de vært på farten i nesten 1 døgn, for vi sto opp kl 04 den siste utstillingsdagen. Vi reiste hjem mandagen, ble kjørt helt til Gardermoen av Sigurd.

Helena koser med Toivo

Tusen takk for en minnerik og kjempekoselig tur! Takk til Gunvor og Sigurd for gjestfriheten. Og stor takk til Ove og Marie som sørget for at vi kom oss helskinnet til Gøteborg og tilbake.