onsdag 25. april 2012

Stor dag på NKK i Bergen!

Da er det gått litt over en uke siden utstillingen i Bergen. Og for en dag :) Vi stilte tre tisper denne dagen, det var Lotte og hennes to barnebarn Iben og Tira. I tillegg skulle jeg gå med et annet barnebarn, nemlig Uno. Uno ville slett ikke denne dagen, han ville helst ut av ringen, så etter sin eier Frode og var lite samarbeidsvillig. I tillegg var han i største og groveste laget for denne dommeren, så Uno fikk Very good denne dagen. Jeg var veldig nervøs før jeg gikk i ringen med han, men nervene slapp taket etterpå, visste jo at jeg da bare skulle inn med Lotte og henne hadde jeg ikke andre forhåpninger til annet enn et lite håp om at hun skulle bli beste tispeveteran. Men Lotte hadde konkurranse i sin klasse, så jeg tok ingenting på forskudd.
Gleden var stor da Marie sin lille gutt, Tempeltibbens Gulliver endelig fikk storcertet han manglet og ble N UCH. Gratulerer så mye! Dommeren hadde vært streng i sin bedømning, flere hanner - også champions - røk ut med blå. Marco derimot vant championklassen med ck, og ble 3.BHK. Kjempebra Mona og gratulerer så mye!
Flere tisper røk også ut og dommeren brukte fargeskalaen godt, både blått og gult ble brukt. I åpen klasse sto kun Tira tilbake med excellent og hun fikk også ck. Alle rundt meg sa at: "Tira har fått storcertet, Tira er blitt champion...." For ingen andre tisper hadde fått excellent og ck... Helena trodde også dette. Jeg ble satt totalt ut og glemte nesten at jeg skulle inn med Lotte. Da kom vi på at det var jo veteraner som kunne ta certet, men den tanken var så absurd at vi slo det egentlig fra oss. Da jeg sto med Lotte i ringen, lurte jeg bare på hvordan vi skulle fortelle Irene at Tira hadde fått certet. Irene selv var i syden.
Lotte var flink og dommeren likte henne godt, så hun fikk excellent og ck, vant sin klasse. Og i beste tispeklassen var det nå bare Lotte....og hennes to barnebarn. Iben glemmer vi oppi det hele, hun vant championklasse, var den eneste med ck derifra. Mona skulle gå med Lotte, Helena med Tira og jeg med Iben. Lotte tullet seg da dommeren ville hun skulle gå frem og tilbake, og da var det på nippet at Helena løp frem for å ta henne selv hehe. Men så fikk Mona henne fint til. Og vi måtte ta en runde alle tre. Så skjer det at Tira blir flyttet bakerst... Iben vinner med Lotte som nr 2. Helena hviskeskriker til meg: "Lotte får storcertet"! Hun blir champion!" Vi kunne nesten ikke tro det. Lotte, 9 1/2 år gammel, ble N UCH! Det var en fantastisk følelse og gøy å kunne ringe Gerd, Lottes oppdretter, og fortelle det :) Må takke alle for en kjempefin dag, og ikke minst en stor takk til Mona, som fikk Lotte til champion :) Gratulerer også til alle andre som gjorde det så bra :) Og gratulerer til oppdretter Gerd med champion nr 47!

Sagalands Simba ble BIR og Iben vår ble BIM

Jeg og Lotte med dommeren, som holder championatsløyfen

Vi skulle delta i oppdrettsgruppen til Sagaland, så vi tilbragte hele dagen på Bønes. En veldig koselig dag ble dette, også utenfor ringen. Vi fikk pratet masse med Sonja og hennes venninne, og ikke minst med vår valpekjøper Else Ragnhild! Dette er da hennes prinsesse, Lyngtunets Lucky Lady. Nydelig jente! Og ikke helt ulik sine to halvsøstre, som er under....

Søstrene Valle :) Iben og Tira

Lotte med den fine blomsten hun fikk fra sin oppdretter Gerd Strand :)

N UCH NVV-11 Sagalands V-Mer-Lot

Ingen kommentarer: