torsdag 14. november 2013

Siste utstillingen for oss i år...

Utstillingen på Stord er blitt tradisjon og vi dro som vanlig ned i år også. I år var utstillingen litt spesiell for oss da vi skulle stille Maia for første gang. Hun  var 4 mnd på dagen :) Man vet jo aldri hvordan en valp vil reagere på alle lydene og luktene, og halen dalte i begynnelsen. Vi stresset ikke med det, men lot henne få oppleve at det ikke var noe som var farlig. Og halen kom fort opp igjen :)

 
Her har hun en liten kosestund med Frode

Ipo var første valp ut, og han gikk fint

Her stiller han seg fint opp for dommeren

Her kommer Maia inn i ringen

Hun gikk så fint og med halen oppe :)
 
Hun har en enorm kontakt med Helena!
 
Ipo og Maia går begge fint

Men at hun skulle bli BIR hadde jeg ikke trodd! Ipo er tross alt mye eldre og mere utviklet.
 
Valpene var i ring 2, mens de voksne skulle i ring 1 og hadde annen møtetid, så det ble litt ventetid.

Noen (Lady) brukte tiden på å hvile seg...

... mens andre benyttet tiden til å trene. Her er det Uno som står så fint

Kimba slapper av

Sagalands Harmony Kira er en nydelig jente som jeg bare måtte ta et bilde av :)

Frode og Uno i aksjon
 
Var noenlunde konsentrert her, men Uno er ikke kjempebegeistret for utstilling. Det ble en very good på han i dag, men de var flinke :)

Moses og Bo.
Moses er blitt en utrolig flott herremann! Han vant championklassen.
 
Ble litt latter fordi jeg "sendte" Bo på toalettet pga at buksen hans seg ned hele tiden.... Du har god tid, sa jeg, så bare ro ned. Det jeg glemte i farten var at Moses skulle inn og konkurrere om å bli beste hanne (jeg tenkte at det var beste hannhund som hadde vært). Den som måtte hive seg inn i ringen med Moses, var Helena, men det gikk jo veldig bra da og Moses ble beste hanne :D

Her er det Jasmin som er på bordet

Åpen klasse tisper. Marie sin tispe (står først) fikk det certet hun trengte og ble N UCH denne dagen :)

Lady blir bare vakrere og vakrere...

Dommeren var visst enig for Lady endte som beste tispe og BIR, mens Moses ble BIM!

Måtte jo ta et bilde av prinsessen vår med BIR-sløyfen :)
 
 
Det ble en fin dag på Stord og jeg må si jeg var kjempestolt av lille Maia og de andre. Det ble delt ut mye blått av den finske dommeren, så kun to fra hvert kjønn plasserte seg. Litt gøy da at to av de fire var "våre".
 
Maia fikk jo også prøve seg i "storringen" og hun viste seg like fint der. Hun ble plukket ut i første runde (mener de var 6 som ble plukket ut), men fikk ingen plassering tilslutt.
 
Et lite hjertesukk tilslutt; jeg synes jo en dommer som skal dømme hunder i en gruppe bør prøve å gi alle en fair sjanse til å vise seg. Slik det ble nå, så ble Maia så vidt kjent på da hun sto på bordet i få sekunder, mens da Helena skulle gå med henne, var dommeren allerede opptatt med nestemann på bordet...sånt er veldig kjedelig å se.

Ingen kommentarer: