mandag 6. januar 2014

Godt Nytt År!


Da er vi kommet 6 dager ut i 2014. Jeg håper dette året blir et godt år for oss alle, både helsemessig og ellers. Skal ikke legge skjul på at 2013 har vært en utfordring for meg personlig. Mine helseplager startet egentlig for flere år siden, men ble først tatt på alvor i 2012. Da fant de ut at jeg hadde lavt stoffskifte med alt hva det medfører. I tillegg har jeg slitt psykisk, så 2013 var året da jeg endelig tok mot til meg og startet i terapi. Den veien er kronglete, og det går ikke bare fremover, men litt og litt går det rette veien.
 
Året ellers har vært fylt med gleder og sorger slik et år skal være. De to store gledene var Milla og Maia. Milla er datter av Bos Jasmin og vår Milo, og hun og søskene kom til verden i februar. Maia er datter av vår Iben og Reggae (en b/t hanne bosatt i Sverige). Det spesielle med Maia var at hun var eneste valp, tispe og ikke minst b/t!
 
Den store sorgen var tapet av Nikita. Det skjedde så brått, så vi fikk ikke tid til å fatte hva som egentlig skjedde. Hun startet året så godt med å få 2 x BIR veteran, samt BIS4 i Ølen. Er så trist at hun skulle gå bort såpass tidlig, bare noen få mnd fra å fylle 10 år.
 
1 mnd senere gikk Solan bort. Det var også trist, men han var 15 1/2 år så litt mere ventet.
 
Vi var så heldig at vi fikk bli kjent med Fia igjen :) Hun bodde hos oss i ca 4 måneder til hun flyttet hjem til Anita igjen.
 
Utstillingsmessig er vel ikke 2013 det beste året, men vi fikk nå en latvisk og baltisk champion! Mona og Irene var i Latvia i juni, og der fikk altså Marco cert, cacib og ble BIM. Han ble også kvalifisert for Crufts. På utstillingen på Bønes ble han BIR og BIG4.
 
Lotte oppnådde å bli BIR og BIS2 veteran i Førde. På samme utstilling fikk Uno CERT og ble BIR.
 
På NKK Bergen ble Sofie vår 2.BTK med reserve CERT! Nesten, nesten...:)
 
Så vil jeg trekke frem to veldig koselige turer som Bo og jeg hadde; først til Hadeland der det var Rasespesial og Hovedutstilling, og så turen til Haugesund/Karmøy. På Karmøy klarte Moses å hevde seg, første dagen BIR og BIG3, neste dag ble han BIM. Så var det jo gøy at Maia ble BIR valp på første valpeshowet på Stord i november.

Lyngtunets Izmir
 
Izzie ble syk i november og det virket lenge usikkert hvordan det hele skulle ende... Hun fikk seg en prolaps i ryggen, men heldigvis så kom hun seg. Skjønne jenten!
 
Førjulskos.
Iben og Maia skulle foreviges med nisseluen på hodet, men som dere ser; det er bedre med nisseluen i munnen...

Mor og datter

Maia med oldemor Ronja

Nyttårsaften 2013. Jeg får kos av Ronja

Og her er det Ronja og Sofie som koser litt

Ingen kommentarer: