tirsdag 30. september 2008

I kveld tenner vi tre lys...

I dag er det én uke siden verdens snille tibbegutt forlot oss. Én plass vil for alltid stå tom. Og i dag fikk vi den triste beskjeden at Kiris kullsøster, Umai, skal få sovne inn. Hun har slitt med sykdom de siste ukene, men håpet var jo der at hun skulle komme over kneiken. Våre tanker går til Umais familie i Sverige.

Vi sender også varme tanker til Gunvor og Sigurd i Mellerud. Har nettopp fått høre at Tina, deres lille tibbejente på knappe 2 år, må tas bort i dag også. Hun har slitt med sykdom i 2 mnd nå. Ble operert for et par uker siden og vi håpet alle hun skulle komme seg, men dessverre så gikk det ikke den veien.

I kveld tenner vi ikke bare ett lys, men tre...

"Du som gråter over meg
Jeg er jo her
selv om du ikke kan se meg
Kjenn min pust mot din nakke
kjenn at jeg stryker ditt kinn

Jeg skulle gjøre alt for få trøste deg
og fortelle deg at jeg har det bra
Hver gang du tenker på meg, lever jeg
i ditt sinn
i rommet
i naturens skjønhet
blant mektige fjell og brusende hav
på denne vakre klode

Jeg er overalt
Jeg er i deg
Når ditt hjerte blør
husk alle ganger jeg fikk deg til å le

Du var tryggheten jeg bygde mitt liv på
Vi rommer alle mange verdener som denne
med deres rikedom, skjønnhet, lys og mørke
Selv om jeg er borte
vokser min kjærlighet til deg som skal fortsette livets dans

Alle minnene etter meg skal du gjemme i ditt hjerte
for å lindre din sorg
Jeg skal alltid finnes hos deg
selv om du ikke kan se meg.

Hold ut resten av den ensomme reisen,
livet er jo så kort
Ved din reises ende skal jeg vente så lenge
og blåse din smerte bort."

Ingen kommentarer: