torsdag 29. januar 2009

Ferietur til Amadores på Gran Canaria

Endelig fikk vi en meget etterlengtet ferie og en pause fra vinter, snø og slaps i Bergen! Uken før vi dro var jeg ofte innom yr.no og andre værsider. Var veldig spent i og med at temperaturen ikke var så veldig høy og og vi fikk vite via andre at det hadde ikke vært så bra vær... Men ikke vet jeg om værgudene forsto vår bekymring for vi opplevde en herlig uke der nede. Riktignok litt blandet, men stort sett veldig deilig. De beste dagene var søndag, tirsdag, torsdag og fredag - spesielt de siste to dagene var helt topp! Ikke én sky!

En meget spent Vibeke med kusine Beate

En ikke mindre spent Helena... :-)

Slik var første dagen! Akkurat som bestilt!

Hotellet i åssiden var ikke det vi bodde på, men måtte ta et bilde av det enorme anlegget som på kveldstid så ut som et slags grottehotell. Så ut som det var hugget ut av fjellet rett og slett.

Her er utsikten fra vår leilighet. Den vendte ut mot en flott gårdsplass med masse opparbeidede bed og flotte planter. Det var en stor og luftig leilighet, ganske ny fra 2006. Og bare 10 min å gå ned til stranden...

Fra Amadores kan man gå til Puerto Rico, en tur som ikke tar mer enn ca 20 min. De har laget en gangvei nedenfor selve hovedveien og den slynger seg langs fjellsiden med havet rett nedenfor. En flott tur som vi tok nesten hver kveld. Tirsdagen startet med litt gråvær så da fant Helena og jeg ut at vi kunne trimme litt, så vi tok en rask spasertur til Puerto Rico. Da vi var nesten fremme, tittet solen frem, så da skyndet vi oss tilbake til Amadores. Resten av dagen var nydelig, men det blåste en del.

Helena skuer utenfor havet

Det var en flott naturopplevelse og det var ryddig over alt!

Her ser vi mot Amadores

Måtte jo ha et bilde av sjøen og dønningene. Dette bildet ble tatt i full fart og med hjertet i halsen :-)

Endelig fremme i Puerto Rico.

Her spiste vi deilig middag nede ved en av strandrestaurantene i Amadores

God mat, god drikke og hyggelig selskap :-)
Lo så mye den uken...

En av kelnerne tok dette fine bildet av oss alle tre

To kvelder var vi og spilte minigolf. Det var knallgøy! De hadde laget til en kjempeflott park med store skjell og planter. Vi måtte jo selvsagt gjøre litt ut av dette med de skjellene. Her er det meg som poserer.

Beate

Og Helena

Dette bildet trenger vel ingen nærmere forklaring? :-)

Vi bare må ned igjen, så forhåpentligvis får vi oss en tur til neste år. Stor takk til Helena og Beate for en alle tiders tur med mye latter og moro. Stor takk også til de som sørget for at hundene våre hadde det bra. De var fordelt litt rundt. Godt å ha gode venner!

Anne Grete sa...

Heisan og takk for titten på flotte syden bilder . Dette var noe annet enn været i Trøndelag i dag ihvertfall , regn og snøslaps .
Det er godt med ei uke på sydlige breddegrader og når man vet hundene er i trygge hender så er det ekstra godt :)

Havfruen sa...

Hei, fant deg på Anne Grete`s blogg. Ser ut til at du og resten av damene har hatt en flott tur. Masse flotte bilder og se på. Ser det er endel Tibbe-blogger, flotte hunder fortjener en blogg ;-) Jeg blogger for det meste om Major, min boxerhann på 22 mnd. en villstyring jeg har lagt ned mye tid på. Og fått mye tilbake. Besøk meg gjerne.
HA en flott kveld.

Elisabeth`s Tibbe Blogg sa...

Hei.. Ser dere har kost dere i varmen .. Mange fine bilder dere har tatt.. Når dere vet at hundene som var hjemme var i gode hender .. Så er det jo bare å forbrede ny tur , når dere likte dere så godt der .. Kjekt å komme seg litt bort fra jobb og hjem :)

Bente sa...

Artig å få se hvordan dere har hatt det ned i sydens varme land. Ser ut dom om dere storkoste dere, og det er jo godt for kalde vintersjeler. Utrolig for en vitamininnsprøytning en slik ferietur er.

Ha ei trivelig helg hjemme i snø og slaps:)