fredag 10. juni 2011

Kosehelg i Drammen/Hokksund

Hadde en flott helg forrige helg. Vi dro for å stille på NKKs utstilling i Drammen og hadde en topp helg på alle måter. Leide hytte i Hokksund, ca 15 min fra Drammen. Utrolig koselig campingplass og en helt ok hytte. Været kunne jo ikke vært bedre, det ble bare varmere og varmere jo mere øst vi kom. På Gol var det bare å kle av seg :-)

På kvelden handlet vi inn mat, og lagde til deilig tacos som vi nøt utenfor hytten. Måtte også unne meg en cider :-) Hundene sto i inngjerding, og gjorde det de kan best; nemlig å varsle ;-) Men alt i alt var de flinke, og de fleste gikk veldig bra sammen. Noen var veldig giret etter mange timer i bil, så de ville ikke sove hehe. Det var mye hopp og sprett den første natten. I tillegg var det kjempevarmt, så var ikke mange timene jeg sov. Men vi visste at vi kunne slappe av etter utstillingen for vi skulle være én natt til, før vi dro hjem.

Jeg stilte Lotte, og hun fikk excellent og ck, og ble BIM veteran. Det skulle vært en tispe til i hennes klasse, men hun dukket aldri opp. Jeg var kjempefornøyd med dette. Det var jo så varmt også og ikke helt optimale forhold sånn sett (men skal ikke klage på været altså!!) Jeg gikk også første runde med Marius, det gikk greit, men på bordet fikk han nok og la seg så lang han var hahaha. Men han sjarmerte dommeren så han fikk da excellent. Etterpå overtok Rose, og Marius endte som 2. beste i championklasse med ck, og tilslutt som 4. beste hanne. Flott prestasjon det synes jeg. Var mange flotte hanner. Og Mona gikk med Marco for første gang, og fikk excellent og ck, og 4. beste i championklasse på han. Kjempebra! Tira gikk i en enorm klasse - ca 14 stk der- og endte som 2. beste tispe i åpen klasse med excellent og ck. Synes det var en flott prestasjon. Siden Irene stilte to tisper i champion, så måtte jo jeg til pers der også. Jeg gikk med Nikita. Hadde tatt med en liten pølsebit i tilfelle hun var litt daff.... Jeg skal ALDRI MER ta med meg en pølsebit eller annet snop når jeg går med Nikita!! :-) Jeg skulle bare rette på båndet hennes etter at hun hadde vært på bordet, og hun ble helt ellevill! Tok like godt en piruett foran dommeren der, og jeg ble (om mulig) enda mere svett. Hehe. Men men, hun ble 4. beste championtispe med excellent og ck. Shakira fikk excellent. Vi stilte også oppdretterklasse med Marius, Marco, Nikita og Tira, og ble BIR og BIS4 (av 12 oppdretterklasser!) :-)  Er veldig stolt over det. Tusen takk til dere som gikk med gruppen i BIS'en mens jeg passet "fortet".

Kom ikke hjem bare med heder og ære... Vi skulle jo som sagt overnatte én natt til på campingplassen i Hokksund. Måtte ha vinduet oppe om natten for ellers hadde det ikke vært levelig der. Resultatet: 25 myggestikk! Har heldigvis gitt seg å klø nå hehe. De har hatt et skikkelig festmåltid.

Er veldig glad for at jeg fikk være med på denne turen - at jeg kunne reise med lett hjerte. Eneste triste i det hele var at jeg fikk et dødsbudskap på veien bort... Min kjære kollega, Inger, hadde gått bort noen dager før. Hun har vært kreftsyk i 2 år, så helt uventet var det vel ikke, men det gikk fort mot slutten. Takk for fine år sammen på NHH biblioteket, Inger!

Ingen kommentarer: