fredag 22. juni 2012

Tur til Ballerup, Danmark 15-17 juni 2012

Fredag ettermiddag 15/6 vendte, Irene, Mona og jeg nesen sydover mot Danmark. Med oss hadde vi hver vår hund, disse var Tira, Marco og Iben. Alle måtte sendes i lasterommet denne gangen siden vi skulle reise med Norwegian som ikke tar hunder i kabinen på utenlandsreiser :-( Heldigvis så gikk dette helt fint og vi ankom Kastrup sendt på kvelden. Havnet i en lang taxikø og tilslutt i en taxi som vi fikk plass i, ikke takket være taxisjåføren, men oss selv som har faktisk kan stue en bil :-)
Hotellet var flott og stort, lå ca 25 min fra flyplassen. Vi fikk tildelt rom og toget opp med alle våre pakkenelikker, men der var det bare en dobbelseng, ingen ekstraseng som vi hadde bestilt.....Jeg gikk optimistisk ned i resepsjonen, tenkte jo at her var det bare gjort en liten forglemmelse, men dengang ei....Mona hadde bestilt via booking.com og fått positiv respons på at det var i orden med et slikt rom, men på dette hotellet hadde de ikke slikt kunne hotellsjefen fortelle og hotellet var helt fullt, så det var bare plass til to av oss....!!!! Tilslutt så fikk jeg et lite gjenglemt enkeltrom nede i kjelleren, men måtte love at jeg skaffet meg rom på annet hotell natten etter. Heldigvis så ordnet dette seg og jeg fikk et rom på et litt enklere hotell i nærheten av utstillingen, så alt ordnet seg :-)

Første utstillingsdag startet med regn og gråvær, veldig dumt siden vi skulle være ute. Men heldigvis så sluttet regnet og det ble etterhvert en veldig nydelig dag. Senere på dagen var vi på Strøget og i Nyhavn i strålende solskinn:-) Tilbake til utstillingen, Marco var ikke helt i strøk, men gjorde en fin profil og ble 4. beste champion, men ikke noe mer. Tira vant åpen klasse med ck og ble senere 3. beste tispe med reservecert. Iben ble 2. beste tispe, og det gledelige var at tispen som ble beste tispe var både dansk og internasjonal champion, så derfor fikk Iben det danske certet og vi vet at res. cacibet hun fikk vil bli omgjort til cacib. Dermed vet vi at hun også ble internasjonal champion denne dagen :-) :-)

Marco og Mona i aksjon

Tira på bordet

Irene stiller opp vår nybakte danske champion utenfor hotellet senere på dagen :-)

Irene og Mona i Nyhavn

Dagen etter var det enda en utstilling, denne med tittel Københavnervinner. Marco gjorde en bedre figur enn dagen før, han endte tilslutt som 4.beste hanne :-) Iben ble 3.beste champion med ck, men ingen plassering. Tira hadde igjen vunnet sin klasse med ck og ble plukket ut til å få plassering. Hjertet slo fort da jeg og Mona sto der utenfor ringen. Mona var sikker i sin sak, hun hadde sett at dommeren gjentatte ganger hadde kikket på Tira...."hun får det, sa hun.....". Det var en unghund og to champions i tillegg til Tira. Da dommeren plasserte unghunden bakerst, så skjønte vi at Tira i alle fall ville få både certet og cacibet siden de to championene var både danske og internasjonale champions:-) Men så skulle de gå en runde til uten at dommeren endret på rekkefølgen, Irene og Tira først, så de to championene, tilslutt unghunden......Og slik ble rekkefølgen!!! Tira fikk cert, cacib og tittel!! LTV-12 KBHV-12 Lyngtunets Harmonia er nå hennes fulle tittel :-) Jakten på storcertet fortsetter, når hun får det, da vil hun også bli litauisk og dansk champion.

Stolt eier og medoppdretter Irene stiller opp Tira med alle sløyfene sine :-)

Irene, Mona og jeg hadde en fantastisk fin tur, tiltross for styret med hotell. Vi reiste hjem med to søstre som gjorde det stort hver sin dag :-) Og Marco-gutten som ihvertfall hadde hatt en fin tur med disse to søstrene og oss:-)

Her er jeg utenfor Kastrup med tre herlige Lyngtunet-avkom, Marco, Tira og Iben :-)