torsdag 4. oktober 2012

Ferie til Corralejo 18.09-26.09.12

Vi har hatt nok en deilig uke nede i Corralejo på Fuerteventura, sammen med Irene i hennes og Kjells feriehus. Denne gangen dro vi via England, så tirsdags kvelden satte vi kursen mot Gatwick og England. Skulle overnatte på et Hiltonhotell på Gatwick for vi skulle tidlig opp neste morgen. Flyet skulle etter planen gå kl 0800, men da vi kom for å sjekke inn, så viste det seg å være forsinket i 2 timer... Ble jo litt slukøret, men vi prøvde å få tiden til å gå så godt vi kunne. Klokken ble nærmere 11 før vi lettet, og da med et nytt fly. Det vi skulle reist med sto igjen på hangaren på Gatwick med motorproblemer... Skrev nytt fly, tja... Et annet fly skulle jeg vel heller sagt. Det hang da sammen så vidt det var hehe. Men vi kom oss trygt ned. Vel 2 1/2 time forsinket landet vi på flyplassen på Fuerteventura. Varmen slo imot oss, utrolig herlig :) Ble hentet av en nabo av Irene og Kjell, og han kjørte oss til huset, vel 30 min unna. Det første vi gjorde var å kaste klærne og rigge oss til på takterrassen :) Første kvelden var vi slitne, så vi valgte å spise hjemme.
 
Dagen etter var det strålende sol, så vi ønsket å komme oss en tur i ørkenen. Så vi vandret gjennom ørkenen, ned til stranden hvor jeg prøvde meg på en svømmetur i Atlanterhavet. Og det var helt skjønt! Nydelig temp. Til og med Irene og Helena våget seg uti.
 
Vi hadde flotte dager, med unntak av den dagen vi dro til byen for å se det lokalet markedet og besøke klokketårnet. Da fikk vi en liten skur over oss, og den samme natten åpnet slusene seg. Men hele kvelden var fin og vi satt ute. Temperaturen har ligget jevnt over 30 grader, og vi har virkelig kokt om nettene. Siste natten måtte jeg bare ha viften på, var ikke et vindpust ute.
 
Må takke Helena og Irene for en kjempefin og avslappende ferie. Vi skal selvsagt ned til neste år igjen :)
 
 
Helena lader opp på Flesland :)
 
Endelig på plass

Nabolaget i Mirador de las Dunas
 
Utsikt fra ene soverommet

En kjent og kjær utsikt
 
Litt mere av nabolaget
 
Et fantastisk skue! Blå himmel og blått hav

Helt skjønt var det!
 
Her inntar vi lunsj på stamkafeen på stranden
 
Det finnes masse jordekorn på Fuerteventura, og på denne veien som vi kaller for "kloakkveien" (trenger ikke nærmere forklaring), så krydde det av de. Litt ekkelt må jeg si, men de var jo skjønne også da. Litt skjønnere på avstand hehe

Snipp eller Snapp, eller en nær slektning :))

Ser dere den lille karen som sitter på toppen her?

Titt-titt
 
Dette var vel andre eller tredje kvelden, nydusjet og klar for middag m.m på byen. Lurer på om det var denne kvelden jeg fikk for litt for lite honningrom. Klarte altså å falle så lang jeg var da vi kom hjem på kvelden. Gatelyset var av og en pære var gått utenfor huset. Jeg skulle trampe i gulvet i tilfelle det var kakerlakker, og plutselig var det et trappetrinn der...
 
Meg og Irene
 
Nå MÅ du ta det bildet! Og selvfølgelig snakker jeg akkurat i det du klikker....
 
Helena og Irene
 
Lattermild Helena
 
Litt natteliv i Corralejo
 
På La Taberna
 
Kelneren var så snill og tok et bilde av oss alle tre
 
Dette er like herlig som det ser ut til!

Dette var ikke fullt så herlig...hehe
 
Sukk
 
En liten tass som befant seg utenfor vår stamkafe

 
Utsikt fra klokketårnet



 
 Klokketårnet sett fra bakken


Tur i ørkenen
 
 
Ørkenvandring igjen. Dette var faktisk ganske så bratt og høyt
 
 
Sprekingene!
 
Irene tok bilde av meg som sto igjen, og jeg ble en liten prikk.
 
Utsikt ned mot stranden
 
Hmmm, ikke noe å si på disse tennene

Men har tydeligvis hatt for lite vann med seg...


Vibeke i bassenget
 
Bassenget
 
Utenfor huset med noget i glasset :)
 
Utsikt fra en tapasrestaurant vi var på
 
Eller tapas og tapas.....det besto av poteter, poteter og enda mere poteter

Helena meget skeptisk til blekkspruten som var en av rettene vi prøvde oss på en kveld. Det smakte mildt sagt jæ....!
 
Den siste dagen gikk vi gjennom ørkenen, ned til en annen kafe på stranden
 
Her nøt noen av oss kald øl...
 
Så gikk vi langs stranden hele veien mot hotellene, og det var tungt!
 
Litt solbrent her :)
 
Fot i sand

Ingen kommentarer: