onsdag 3. august 2011

Deilig å være norsk....i Danmark :D

Vi har hatt noen uforglemmelige dager i Danmark. Nærmere bestemt i Vejen, som ligger på Jylland. Det var en strabasiøs tur bort med masse forviklinger på Flesland. Heldigvis at vi hadde beregnet oss god tid, for vi ble ropt opp både en og to ganger før vi omsider kunne gå ombord i flyet. Og da hadde vi stått leeenge ved innsjekkingen også. Problemet var fra SAS sin side. Da vi bestilte flybillettene, hadde vi prøvd å bestille til Århus via Kastrup. Men Cimba Air, som flyr mellom Kastrup og Århus godtok aldri alle hundene, så den flighten ble kansellert. Men ikke i SAS sitt system tydeligvis for der sto det fremdeles. Omsider trodde vi at alt var ordnet, så da var all tiden gått og vi måtte få sendt de hundene som skulle sendes i lasterommet og komme oss gjennom sikkerhetssjekken. På vei inn i sikkerhetssjekken ble vi ropt opp...da var det å snu og gå ned i informasjonen. Så skulle man tro at de hadde klart å ordne opp, men neida... Vi ble ropt opp enda en gang da vi satt ved gaten. Hva problemet da besto i, aner ikke jeg, men de ordnet opp i misforståelsen og vi kom iallefall nesten først inn på flyet. Så noe godt kom det ut av det ;-)

Vel fremme på Kastrup skulle vi videre med tog til Fredricia, hvor vi skulle bytte tog. Jada...vi skulle i vogn 61 og hva suste forbi oss; joda vogn 61 først! Så da var det å løpe med to svære bur og masse pakke nelliker.... Men vi kom oss nå innpå og det ble en hyggelig tur med blide konduktører :) I Fredricia skulle vi over på et lokaltog og det ble en kamp mot klokken, men vi rakk det. Svetten silte.... Etter en 1/2 time var vi fremme i Vejen. Taxien satte oss selvsagt av på feilt sted, vi skulle bo på Vejen Danhostel konferansesenter, og ble satt av ved Vejen Idrætscenter. Ikke så langt å gå da, men tungt nok med alt vi hadde å dra på. Traff heldigvis på en ansatt som kjørte bort all bagasjen for oss. Var et greit sted å bo, med mye parker rundt så det var fint å lufte hundene. Og utstillingen var kun få minutters gange fra hotellet. Da var det verre med restauranter.... ikke én litt finere restaurant var det å oppdrive der! Kun pizzasteder og mindre sjapper.

Vi hadde iallefall noen utrolig fine dager - både i og utenfor ringen, og etter at utstillingene var over. Været kunne heller ikke vært bedre. Og resultatene likeså... Irene fikk akkurat det hun reiste for, og det var kjekt for det er en stund siden hennes jenter har markert seg nå. Jeg er selv veldig fornøyd med Theas innsats, hun fikk 3 x exc og det er jeg fornøyd med.

Vejen 28.07 Dommer: Rob J. Douma
BIR P'zazz Proudly Present og BIM Lyngtunets Electra

Og nå er Shakira også dansk og nordisk champion! Hennes tittel er:
INT NORD LIT LET UCH NV-06 NORDJV-06 LITV-09 Lyngtunets Electra

Vejen 29.07 Dommer: Birgit Seloy
BIR Body Rocks Outbreak og BIM Lyngtunets Curacuo

Dermed fikk Nikita det siste cacibet hun trengte og fikk ny tittel:
INT NORD LIT UCH Lyngtunets Curaco

Disse bildene er tatt av Heidi Vestergaard (Ci-Chib kennel) - tusen takk! De er tatt på utstillingens tredje dag mener jeg. Denne dagen var det Matti Tuominen som dømte.

Her er Galahad eller Marco i aksjon

Nydelige Marco!

Mona fikk Marco veldig fint til, og han reiste hjem med 4 x exc, og 3 x ck

Fine gutten

Theamoren

Lyngtunets Harmonia.
Hun ble 3.BTK med res.cert den dagen mamma Nikita tok sitt siste cacib.

Bergrabbens X-Tra Sweet Temptation "Thea"

Hun var flink jente synes jeg

Åpen klasse. L. Harmonia (Tira) først og så Thea. De endte som hhv nr to og tre i denne klassen.

Her er den nybakte internasjonale championen på bordet :)

Nikita står så fint

Nydelige jenten!

Her er jeg med Shakira. Nydelig hun også

Synes jeg fikk henne bra til.

Championklasse tisper.
Fra venstre: Lyngtunets Curacuo, Lyngtunets Electra og Sagalands Graceful Sofie.
Sofie vant, med Nikita som nr 2 og Shakira som nr 3. I beste tispeklasse plasserte Nikita seg som 3.BTK og Shakira 4.BTK

Belyravis Ariana (Nemi). Hun var også veldig flink, og kom hjem med 2 x exc og 1 ck.

Og her sitter vi som reiste sammen :)
Lena, Mona, Irene og meg. Takk til Jeane Sørensen som tok dette bildet.

Vi har ingen bilder fra siste dagen. Men Nikita vant championklassen og ble 2.BTK med cacib. Hun fikk en utrolig kritikk av dommer Knut Sigurd Wilberg. "En tispe av ypperste klasse. Står og går som en mannequin [.... ] En av de aller beste"

Det ble en tur med masse latter. Spesielt siste kvelden...plutselig var vi helt alene på hotellet. Resepsjonen var stengt, lyset slukket og alle gjestene reist. Kun vi var tilbake...Det var noen til der, men de så vi først litt senere. Var nesten som et spøkelseshotell på et tidspunkt. Irene og Mona gikk til byen og kjøpte mat, og så satt vi oss ut i resepsjonen og spiste, og drakk litt vin. Spøkte med hvem som skulle ta nattevakten hehe. Vi ante heller ikke om vi kom til å få frokost. Da vi satt der, kom det plutselig en mann forbi og vi skvatt til :D Jaja, det ordnet seg og vi fikk frokost hehe. Mye styr på turen tilbake. Var såvidt vi fikk være med begge togene pga alt vi hadde å dra på...litt av en nervepåkjenning. Men det endte godt!

Må takke alle som gjorde turen vår til et sånt koselig minne. Vi traff så mange koselige folk, og det var veldig kjekt rundt ringen. Vi reiser gjerne nedover igjen :)

Neste tur for oss blir nå Verdal 12-15. august.