onsdag 20. august 2014

Utstillingshelg på Karmøy siste helgen i juli

Denne gangen var det Lena og jeg som dro sammen til Karmøy, og med oss hadde vi Luna og Maia. Vi skulle bo på Skudeneshavn camping som lå ca 5 minutters gange fra selve utstillingen. Og for første gang skulle jeg og Maia ligge i telt! Vi var så heldig å få låne teltet til Annette og Tommy, og enda heldigere at det sto klart til vi kom :) De dro nemlig ned dagen før oss. Var trippelutstilling dette, men Lena og jeg deltok ikke første dagen. 
  
Gjengen samlet på campingen :)

Ipo og Maia

Maia i teltet
 
Ble en fantastisk helg da! Lady til Else Ragnhild ble beste championtispe og BIR to dager på rad. Og Maia tok sitt første cert!! Jeg var veldig nervøs før jeg skulle inn i ringen med Maia første dagen. Håpet så inderlig at jeg skulle få ta den telefonen hjem at hun hadde gjort det bra. Først vant hun sin klasse, der var det 5 stk. Bare at hun fikk excellent og ck var seier for meg, for jeg hadde fått henne så fint til. Ble så hoppende glad da det kun var Else Ragnhild med Lady som ble vinket foran, så da han viste at slik ble det, jublet jeg :) Pleier ikke gjøre det, men ble så uendelig glad :) Så gøy å kunne ringe hjem og fortelle at Lady ble beste tispe og Maia 2. beste tispe... med cert!
 
BIM var en nydelig hannhund fra Torunn Eide. Artig at det kommer flere pene b/t i ringen :)
 
Tror Maia var like stolt som meg :)
 
Dagen etter var ikke Maia så villig til å vise seg, jeg fikk ikke halen opp på henne før siste runden. Men det holdt til excellent og ck, og nr 2 i junior. I beste tispeklassen var det Annette som gikk med henne, og hun fikk henne plassert som 4. beste tispe. Og det beste av alt; denne dagen var det Luna til Lena som tok certet og ble 2. beste tispe! Det kunne ikke bli bedre da, så det var to meget fornøyde jenter som kjørte hjem den dagen :)
 
 
Teltlivet var ikke så verst det heller selv om det var plagsomt varmt denne helgen. Men det ble heldigvis kjøligere da vi skulle legge oss. På dagtid var det nesten uutholdelig... Vi hadde jo en liten vannkrig på campingen, og det var utrolig deilig :)

Ingen kommentarer: